Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2010

A Breakthrough in History: Διήγησις Ζωσιμά Ιερομονάχου. Δημοσίευσις Αρχείου (1)





















ΑΡΧΕΙΟΥ ΔΙΑΤΑΞΙΣ


Διήγησις Ζωσιμά Ιερομονάχου
ήγουν
πώς εχάθη το πόνημα του Μαΐστορος Ιωάννου Κουζέλη
περί Μουσικών Σημαδίων και Χειρονομιών
ή άλλως
Χρονικόν περί του ασελγούς Έρωτος
του Ιωάννη και της Ηλιοδώρας

Εκ του βιβλίου «Επίλογοι και άλλα Κεκραγάρια»
του κυρ. Βασιλείου Πολύζου αντιγραφέν,
ου μην αλλά και εκ του κατά μήνα Δεκέμβριον
του σωτηρίου έτους 2005 φιλοτεχνηθέντος
και μετά πολλών ζωγραφιών κοσμηθέντος σκαλαθύρματος
του ιδίου αυτού συγγραφέως,
προς τέρψιν και πνευματικήν στήριξιν
δεινώς χειμαζομένων φίλων.

Τανύν δ’ εκδιδόμενον και αύθις εν τω παρόντι ιστολογίω
και παραδιδόμενον εις την κοινήν θέαν και απόλαυσιν
υπό του προμνησθέντος ασεβούς προσώπου,
του και Αιμιλίου αποκαλουμένου,
εις δέκα επτά τυπογραφικάς πλάκας (plates)
ήτοι:

Plate 1: Εξώφυλλον
Plate 2: Ζωγραφία «ο Κήπος τών Χερουβικών»
Plate 3: Κείμενον μετά Σημειώσεως
Plate 4: Σύνθεσις Κρατήματος (τεριρεμίου) μετά Σημειώσεως
Plate 5: Συνέχισις Κειμένου μετά Σημειώσεως
Plate 6: Συνέχισις Κειμένου
Plate 7 : Συνέχισις Κειμένου
Plate 8 : Συνέχισις Κειμένου
Plate 9 : Συνέχισις Κειμένου και Ζωγραφία Αγγέλων
Plate 10, Plate 11: ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ
Plate 12: Εξώφυλλον του βιβλίου «Acta Sanctorum» του W. Longevius
Plate 13: Εξώφυλλον του βιβλίου τού pseudo-Fabianus
Plate 14: Εξώφυλλον του βιβλίου «Περί της τέχνης τής πορνικής ζωγραφίας»
Plate 15: Ζωγραφία «Ηλιοδώρα Ουρανία»
Plate 16: «Ηλιοδώρα Πάνδημος» και
Plate 17: Κολοφών

Κείμενα, Σύνθεση Κρατήματος, Ζωγραφιές, Εξώφυλλα
© Βασίλης Πολύζος 1999, 2005

ALL RIGHTS RESERVED

4 σχόλια:

The Reader είπε...

Θα πρέπει να το διαβάσω ολόκληρο πριν σχολιάσω. Φαίνεται πάντως εξαιρετικά ενδιαφέρον. Έχω δύο ερωτήσεις. Το βιβλίο που βλέπω στον κατάλογό σας (Plate 14) "περί της τέχνης της πορνικής ζωγραφίας" είναι υπαρκτό; Και αν ναι, έχει κάποια σχέση με το βιβλίο του Διονυσίου του εκ Φουρνά "περί της τέχνης της ζωγραφίας";

Michael είπε...

Αγαπητέ κ. Πολύζο,
δεν γνωριζόμαστε, αλλα παρακολουθώ
το ιστολόγιό σας και το έχω μια δυο φορές σχολιάσει. Θέλω να σας ρωτήσω αν ο Umberto Ecco που, όπως λέτε, παρουσίασε τον pseudo-Fabianus είναι ο γνωστός πανεπιστημιακός και
μυθιστοριογράφος (Το Όνομα του Ρόδου).
Φιλικά Μιχάλης Ευσταθίου

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Αγαπητέ Reader:
Σύμφωνα με την έρευνά μου, αλλά και όπως μαρτυρείται από το εξώφυλλο του βιβλίου που μου έχει σταλεί από φίλους πανεπιστημιακούς
της Βενετίας και θα το παρουσιάσω ως Plate 14, το βιβλίο "περί της τέχνης της πορνικής ζωγραφίας" εκδόθηκε λαθραία στη Βενετία το 1802. Φέρεται ως έργο "Ανωνύμου".
Δεν νομίζω ότι έχει σχέση με τον
Διονύσιο τον εκ Φουρνά, που ήταν αγιογράφος! Χωρίς να το αποκλείω βέβαια. Σημειώνω, ότι το έργο του Ανωνύμου αφορίστηκε με edictum τού
Πάπα στα 1803 και απαγορεύτηκε η κυκλοφορία του! Περισσότερα στο ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ, Plates 10-11.
Βασίλης Πολύζος

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Καμιά σχέση, αγαπητέ Michael, με τον συγγραφέα του βιβλίου "Το Όνομα του Ρόδου", που
είναι ο Umberto Eco (με ένα "c"), ενώ ο Umberto Ecco του pseudo-Fabianus γράφεται με δύο, ήταν γνωστός βυζαντινολόγος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Πάδουας και απεβίωσε στα 1989.