Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

περί χρόνου σκιάς















περί χρόνου σκιάς

αυτές οι φωτογραφίες
κρατούν στα μάτια τους το φως
άλλων ημερών
μπορείς να τις ανοίξεις μέχρι εννιά φορές
σα ρώσικες κούκλες

έρχεται ώρα
που λύνονται οι αρμοί των δέντρων
οι δρόμοι γίνονται ασημένιοι
τα νερά ημερώνουν
και τότε ως δια μαγείας
ανατέλλει στην προκυμαία
πάλλευκο
το ατμόπλοιον Κύκνος
κι οι ε
πιβάτες στο κατάστρωμα
άφαντοι μισό και πλέον αιώνα
μου γνέφουν ξεχασμένες καρτ ποστάλ
μ όλα τα χρώματα της ίριδος

έρχεται ώρα
που εικόνες ανερμήνευτες
στοιχειώνουν τις βιτρίνες
της παλιάς πόλης
της ευδαίμονος
πασπαλισμένες με χρυσόσκονη
που σήκωναν τα κάρα
παναγίες μαγδαληνές
ντυμένες με ζoρζέτα και δαντέλα σέπια
δεν είμαι άξιος να λύσω τους ιμάντες
της σιωπής τους

μπορούν να τις διαβάσουν
μόνο τα παιδιά
και οι αγράμματοι

Βασίλης Πολύζος
περί χρόνου σκιάς
από τα ποιήματα προς ρωμαίους
© Βασίλης Πολύζος 2002-2003

photo above: The Shadow of Time
by Vassilis Polyzos

6 σχόλια:

meril είπε...

ακριβώς έτσι....

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

κάποτε πρέπει να γυρίζουμε εκεί, Μέριλ
στο πάλλευκο "ατμόπλοιον Κύκνος"
και στην ευωδιά των ξεχασμένων εικόνων
Β.

Unknown είπε...

Μήπως πρέπει επιτέλους να εκδώσεις το "Προς Ρωμαίους"? Μήπως ήρθε - λέω τώρα εγώ - επιτέλους η ώρα του?
Φιλιά.

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Σταύρο, μου δίνει χαρά η προτροπή σου.
Θα δω τι θα κάνω.
Τι είναι η ποίηση στις μέρες που ζούμε;
Ταιριάζει για απάντηση ο τίτλος του γνωστού μυθιστορήματος τού Marquez:
“El amor en los tiempos del colera”!
Και όπως είπαμε
έρρωσο!
Βασίλης

Despina είπε...

θέλω να μου κόψεις ένα εισητήριο
με το πάλλευκο "ατμόπλοιον Κύκνος"!
μου έλειψε πολύ!

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Φιλί και εισιτήριο, Ντέπι.
Τα ξέρεις!
Αιμ