Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

understatement



understatement
.
Στην Κατερίνα
in vivo

.
ο χρόνος μου ίσον
οι μνήμες των σπιτιών
με τα πήλινα πρόσωπα στις κόγχες
έκθετα σε ξεδιάντροπο face control
ο χρόνος μου ίσον
αυτό το χημικό φως
στην έρημη πλατφόρμα του μετρό
ο χρόνος μου ίσον
το κάτουρο στο χιόνι
ραντιείς με υσσώπω
κι οι ανάσες των αλόγων του δεκέμβρη
στην είσοδο αναπαλαιωμένου πάρκου
εκδοχής ιβάν τουργκένιεφ
ο χρόνος μου ίσον
το μπουρδέλο της ντόλυς με το ξύλινο μπαλκόνι
οδός ερμού? οδός γαμβέττα? οδός τοπάλη?
καθώς η μαντάμ παίρνει το σπέρμα μου
σε κερί λιωμένο στο χέρι
i am a celebrity in wax
ούτως ειπείν
ακίνητος με κλειδωμένο χαμόγελο
ο χρόνος μου ίσον
ερεθισμένο δόντι σε ρυθμό ρέγκε
ο χρόνος μου ίσον
la cucaracha στη γεφυροπλάστιγγα
ο χρόνος μου ίσον
δεντροστοιχίες σ’ ατέρμονη ροή
ο χρόνος μου ίσον
χιλιάδες πόρτες ανοιχτές ανάμεσα
στο κενό και στο κενό
ο χρόνος μου ίσον λαοκόων
γητευτής φιδιών στο γκουαντάναμο
με το ’να πόδι τσιμεντωμένο
στην εξέδρα των επιδείξεων
ενδυό ενδυό
onetwo onetwo
leftright leftright
linksrechts linksrechts
moveupmovedown
moveupmovedown
movedown
movedown
down
down
down


understatement, ένα ποίημα του Βασίλη Πολύζου ©2008
face control μια ζωγραφιά του Βασίλη Πολύζου 2004

18 σχόλια:

Unknown είπε...

Καλημέρα Αιμίλιε, χαθήκαμε το καλοκαίρι.
Για το ποίημα, μου θυμίζει ταινία γυρισμένη σε fast rewind, αν υπάρχει κάτι τέτοιο!
Lydia

The Reader είπε...

Τι τύχη μπορεί να έχει "la cucaracha στη γεφυροπλάστιγγα";
Έρχονται τα φορτηγά, οι νταλίκες, οι ερπύστριες!
Reader

Michael είπε...

"πόρτες ανοιχτές ανάμεσα στο κενό και στο κενό"!
Vertigo!
Την καλημέρα μου.
Μ. Ευσταθίου

Λίτσα είπε...

Aim,
σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!!

ο χρόνος μας ,ροές υπογαστρίου

με κατεύθυνση την κόλαση.

Αλίκη είπε...

"ραντιείς με υσσώπω"! Δηλαδή;
Βασίλη, Καλησπέρα. Πέρασα χτες από το Φεστιβάλ και από το 53. Βρήκα τα βιβλία αλλά δε σε είδα.
Ρώτησα και για τον τεσσαρακοντούτη!
Μου είπαν ότι χαίρει άκρας υγείας.
Φιλιά Αλίκη

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Λύδια, δε διάβασες DIZZILAND;
"ο χρόνος ταξιδεύει με την πλάτη γυρισμένη προς το σκηνοθέτη"
Το ποίημα τρέχει ταυτόχρονα προς το παρελθόν και προς το μέλλον. Νομίζω.
Β.Π.

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Αγαπητέ Reader, για την κατσαρίδα δεν ξέρω. Αλλά η cucaracha είναι άλλος λογαριασμός!
Β.Π.

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Χίτσκοκ, Michael;
Όμως εκεί ο ίλιγγος ήταν η Κιμ Νόβακ!

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Αρετή, θυμήσου τη συνάντησή μας στην είσοδο αναπαλαιωμένου πάρκου εκδοχής ιβάν τουργκένιεφ! Περασμένη αμφιλύκη!
Φορούσες νυχτερινό όνομα!

Dizziland Reporter είπε...

Από τα πάμπολλα τετράστιχα, επαναστατικά και μη, που τραγουδήθηκαν στις νότες της cucaracha, να θυμηθούμε ένα από τα πιο γνωστά:
"La cucaracha, la cucaracha,
ya no puede caminar
porque no tiene, porque le falta
marijuana pa' fumar".
Emilius Reporter

Λίτσα είπε...

όντως Αιμίλιε.περασμένα μεγαλεία.
νυχτερινό τότε το όνομα.
πυκνή φυλλωσιά
και "πάρτε λουλούδια κύριε"

I remember,επέτειος χρόνου:)

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Αλίκη, να παρακολουθείς ανελλιπως τις ειδήσεις από τη Διζιλάνδη.
Το "ραντιείς με υσσώπω" (Ν' Ψαλμός)σχετίζεται με αρχαίο τελετουργικό καθαρμού. Ράντιζαν με ένα κλωνάρι ύσσωπο. Δεν αγνοούσαν βέβαια και το πλύσιμο! Όπως λέμε, πάρε και μια γάτα! Εν πάση περιπτ., η φράση είναι "ραντιείς με υσσώπω και καθαρισθήσομαι, πλυνείς με και υπέρ χιόνα λευκανθήσομαι". Εξ ου, συνειρμικά, και το καθαρτήριο "κάτουρο στο χιόνι" του ποιητή.
Βασίλης

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Αρετή, άκου ένα ενάρετο:
Τα λουλούδια που δεν πήραμε, έχουν το καλύτερο άρωμα!
Κοινότοπο;
Έ, και;
Αιμ.

Αλίκη είπε...

Ευχαριστώ, Αιμ.
Θα φύγω από Wonderland!
Έρχομαι Dizziland-Διζιλάνδη!
Alice

Michael είπε...

Η "μαντάμ" είναι Madame Tussaud;
Αυτό μου δείχνει η φράση "a celebrity in wax"
Μ. Ευσταθίου

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Όχι, βέβαια! Καμιά σχέση!
Β.Π.

Unknown είπε...

Έχω πάει στο Tussauds. Στάθηκα στην ουρά 3 ώρες. Ψιλόβρεχε! Κρατούσα ομπρέλα. Να σου πω Αιμίλιε. Οι περισσότεροι από τους κέρινους δεν άξιζαν ούτε το κερί τους. Ιδίως οι πολιτικοί!
Σε φιλώ. Θα τα λέμε.
Στεφανία

Dizziland Reporter είπε...

Stefi, συμφωνώ. Έχω πάει. Τους είδα. Και στο dungeon εισπράττουν επιδεικνύοντας τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη! Αλλά το κερασάκι στην τούρτα είναι το μουσείο για τον ανύπαρκτο μορφινομανή του Conan Doyle στην Baker Street! Υπάρχει ακόμη; Δεν ξέρω.
Για να ξεφύγουμε: Καλύτερα να δια βάσεις την Κερένια Κούκλα του Χρηστομάνου!
Φιλιά Αιμίλιος