Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

λευκά φεγγάρια / Αιμίλιος εν ενυπνίω



ενύπνιο

ήρθαν και πέρασαν λευκά φεγγάρια
ήρθαν και πέρασαν φεγγάρια πιο λευκά
κι εγώ με μια λάμπα αφερέγγυα στο μέτωπο
ως κινέζος ανθρακωρύχος
χρόνια τώρα εγκαταβιώ σ’ αυτό το υπόγειο
σκαλίζοντας τη γενική πτώση των ουσιαστικών
παρά τις υποδείξεις των γονέων μου αλλά και
της πρώτης εξαδέλφης μου Καλλιόπης
ότι δεν υπάρχει κρυμμένος θησαυρός

αν αναδυθώ με πρόθεση το τραμ
για τη λαοσύναξη της αγοράς
όπου να εξετάσω την ποιότητα
και την επάρκεια των προφητών
στην πόρτα θα με σταματήσει ο πορθμεύς
μ’ ένα απόδος ω κατάρατε
ζητώντας μου να εξηγήσω
το τελευταίο ενύπνιο του Ναβουχοδονόσορος

Βασίλης Πολύζος, ενύπνιο, ένα ποίημα από τη συλλογή
«μια δεύτερη ανάγνωση του ποιητή Κ* και άλλα αμφίδρομα»
εκδ. ΑΠΟΠΕΙΡΑ 2008
κρεολή σελήνη, μια αφίσα του Βασίλη Πολύζου 2010
Αιμίλιος εν ενυπνίω, a fottwist by Helen


4 σχόλια:

The Reader είπε...

η γενική πτώση των ουσιαστικών!

οι όροι της γραμματικής και η κοινωνική κριτική

εξαιρετικό το παιχνίδι των αμφισημιών, Αιμίλιε!
Reader

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

'Εχει την ομορφιά του αυτό το παιχνίδι. Παίζοντας εν ου παικτοίς βέβαια.
Πάντως ο κύριος στόχος εδώ ήταν μια "λογοτεχνική" μανιέρα του παρελθόντος που συνεχίζεται ακάθεκτη και στις μέρες μας.
Β.Π.

Φαίδρα Φις είπε...

εγώ πάλι χρονίως ασκούμαι
στην εδεμική πτώση των ουσιαστικών
αλλά δεν παίρνω και όρκο
μπορεί και των ανούσιων

θες να μου πεις?
θέλω τη γενική:τραμ

στα ενύπνια ακονίζεται
η ασκητική του σκοταδιού
γι'αυτό κανένας αμφιβληστροειδής
δεν εντυπώνει το χάσμα
με ακρίβεια

νεοαποκτηθείσα πάθηση:διαρροή ενυπνίων...

ΑιμίλιοςEmilius είπε...

Μάλλον θα έλεγα, ανούσια είναι η αιτιατική πτώση! Πολύ συντηρητική. Αντίθετα με την κλητική. Που πολλές φορές είναι αδίστακτη. Και άλλες απλώς φωνακλού. Μιλάμε βέβαια μόνο για τα ουσιαστικά, όχι για τα επίθετα και τις μετοχές.
Παρόλο που κι αυτές είναι γενικώς σε πτώση.
Και ερωτώ και εγώ με τη σειρά μου:
Αν θυμάμαι καλά, ο μικρός Αλέξανδρος έστησε κάπου 17 Αλεξάνδρειες. Ποια είναι η δική σου;
Φιλιά